Fr. 20.50

Black Moses (Deluxe Edition, 2 CDs)

Audio-CD

Shipping usually within 2 to 5 working days

1 other version available

Compare versions

Description

Product details

Artists Isaac Hayes
 
Genre Soul
Content 2 CDs
Publication date 20.03.2009
Edition Deluxe Edition
 

Tracks - Disc 1 (CD)

1.
Never Can Say Goodbye
5:09
2.
(They Long To Be) Close To You
9:05
3.
Nothing Takes The Place Of You
5:31
4.
Man's Temptation
5:01
5.
Part-Time Love
8:34
6.
Medley: Ike's Rap Iv | A Brand New Me
9:43
7.
Going In Circles
7:01

Tracks - Disc 2 (CD)

1.
Never Gonna Give You Up (Aka I`Ll Never Give You Up)
5:50
2.
medley: ike`s rap II/help me love
7:33
3.
Need To Belong To Someone
5:16
4.
Good Love
5:18
5.
medley: ike`s rap III/your love is so doggone good
9:19
6.
For The Good Times
5:22
7.
I`Ll Never Fall In Love Again
4:55

Artist

Artists

Genre

Customer reviews

  • An important album

    Written on 08. April 2009 by Jérôme Freymond.

    1971 war ein ansträngendes Jahr für Isaac Hayes. Im November brachte er sein zweites Doppelalbum innert einem Jahr auf den Markt - "Black Moses" - das ihm nebst wahnsinnigem Erfolg in den amerikanischen R&B-Charts sowie seinen offiziellen Nickname einbrachte. Es ist eine der grössten LPs, die je auf Stax Records erschienen sind. Hayes mischt gekonnt Southern Soul mit Psychadelic-Elementen. Von da an war seine Popularität am Höhepunkt angelangt. immerhin war es der Nachfolger des legendären Filmsoundtrack "Shaft". Ich leide heute noch unter seinem sehr frühen Tod am 10.08.2008.

  • Es war ein Doppelalbum mit 14 Songs

    Written on 07. August 2005 by J.F..
    This customer review refers to a alternative version.

    und gehört zu den Milstones von Stax Records

  • Kastrierter Klassiker

    Written on 29. June 2005 by rogerlerouge.
    This customer review refers to a alternative version.

    Bei diesem Preis könnte man meinen, dies sei ein Doppelalbum. Ist es aber leider nicht, obwohl es ursprünglich eins war. ZYX hat unverständlicherweise die Hälfte der Songs weggelassen. Da dies eine der besten Platten Isaac Hayes' ist, rate ich allen, die restlichen Songs auf eMusic (legal) runterzuladen.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.