Fr. 21.50

Prima Guerra Mondiale

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










La Prima Guerra Mondiale fu chiamata la guerra per porre fine a tutte le guerre... ma non lo fece. In questo resoconto conciso della prima guerra mondiale, esaminiamo le ragioni che la scatenarono, le reazioni che suscitò e, infine, la morte di coloro che fecero il più grande sacrificio. Spesso sentiamo parlare del grande sacrificio compiuto nelle guerre successive, tuttavia, la storia della Prima Guerra Mondiale offre una profonda comprensione del contesto che portò alla Seconda Guerra Mondiale. Se la Prima Guerra Mondiale si fosse conclusa con una resa più decisa, forse la Seconda Guerra Mondiale non sarebbe mai avvenuta. Molti tedeschi sentirono che il Kaiser aveva tradito il paese arrendendosi. Perché si arrese? Quali difficoltà stava affrontando la Germania? Mentre la guerra assumeva nuovi modi di spargere sangue e l'umanità faticava a tenere il passo, il sacrificio compiuto in nome della pace non deve essere dimenticato.

About the author










History books need to be enjoyable, easy to read and educational. At History Nerds we bring you history in a way that avoids dulling it down while still bringing you all the important facts in a concise way.

Product details

Authors History Nerds
Publisher History Nerds
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 08.02.2025
 
EAN 9798230123293
ISBN 979-8-230-12329-3
No. of pages 124
Dimensions 140 mm x 216 mm x 7 mm
Weight 167 g
Subject Non-fiction book > History > Miscellaneous

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.