Fr. 48.90

Donne e cancro - La vita dopo la diagnosi e il trattamento del cancro

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 1 to 2 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Il cancro al seno è una delle malattie più temute dalle donne perché colpisce il corpo anatomico e gli aspetti psicosociali. Oggi è considerato una malattia cronica. Sono moltissime le persone che convivono con il cancro, sia in fase di trattamento che di remissione o di controllo dei sintomi. Questo panorama richiede che la psicologia lavori in modo più efficiente, specifico e interessato a capire cosa porta i pazienti a maggiori difficoltà nelle diverse fasi del trattamento. Data la mancanza di una teoria specifica per la Psico-Oncologia, l'analisi di questa ricerca utilizza la proposta teorica di Donald Woods Winnicott per aiutare a comprendere e interpretare i racconti delle donne che vivono con il cancro. Questa ricerca si propone di indagare le ripercussioni psicologiche delle pazienti in prima remissione dal cancro al seno.

About the author










Master's degree from the Psychology Institute of the University of São Paulo. Member of the state board of the Brazilian Society of Psycho-Oncology. Specialist in Hospital Psychology at the Irmandade da Santa Casa de Misericórdia de São Paulo. Expertise in Clinical Psychology, Hospital Psychology, Psycho-oncology and Palliative Care.

Product details

Authors Diana Bomeny Espallargas
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 15.12.2024
 
EAN 9786208382735
ISBN 9786208382735
No. of pages 108
Subjects Humanities, art, music > Psychology
Non-fiction book > Psychology, esoterics, spirituality, anthroposophy > Psychology: general, reference works

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.