Fr. 65.00

Il Medio Oriente nella politica estera del governo Lula (2003-2010) - Un'analisi della diplomazia brasiliana nel mondo arabo-islamico. DE

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 1 to 2 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Quando si è insediato nel 2003, il presidente Lula ha cercato di rafforzare i legami diplomatici con i Paesi del Medio Oriente, una regione che, a posteriori, è sempre stata trattata come una priorità minore per la diplomazia brasiliana, nonostante si tratti di un'area di primaria importanza per la stabilità internazionale. L'amministrazione Lula (2003-2010) ha rafforzato i legami con il mondo arabo-islamico in un modo senza precedenti nella storia diplomatica brasiliana, proiettando l'immagine di una nazione alla ricerca di nuovi partner politici, con l'obiettivo di cambiare l'equilibrio di potere nello scenario internazionale post-Guerra Fredda.

About the author










Maîtrise en sciences politiques de l'université fédérale de Pernambouc (UFPE), journaliste et traductrice. Domaines d'intérêt : politique étrangère du Brésil, Moyen-Orient, ancien empire ottoman, Première Guerre mondiale, sécurité internationale, terrorisme et insurrection, Russie et ex-Yougoslavie.

Product details

Authors Deijenane Santos
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 09.12.2024
 
EAN 9786208364519
ISBN 9786208364519
No. of pages 96
Subject Social sciences, law, business > Political science > Comparative and international political science

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.