Fr. 52.50

Responsabilità civile: considerazioni per il Nuovo Codice Civile - La questione dell'equità e la definizione del quantum del risarcimento

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 1 to 2 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Il presente studio ripercorre l'evoluzione storica dell'istituto della responsabilità civile, dalla rivalsa privata alla regolamentazione della materia nell'attuale diploma di legge, che affronta la possibilità di attenuare l'entità del risarcimento, per ragioni di equità, rispetto al sistema del risarcimento integrale del danno. Si approfondisce anche l'ammissibilità del risarcimento a seguito del danno morale subito dalla vittima, questione già risolta in termini di possibilità, ma ancora poco approfondita in termini di importo che rappresenterebbe un equo risarcimento. L'autore si sforza di analizzare il nuovo ordinamento giuridico instaurato con l'avvento dell'attuale Codice Civile brasiliano, interpretato alla luce della Costituzione della Repubblica.

About the author










Bachelor's Degree in Law from UFES; Specialist in Business Management from FAESA; Master's Degree in Law and Economics from UGF/RJ; Lawyer; President of the CINDES-FINDES Arbitration Council; Coordinator of the Law Course at FAESA - Centro Universitário; Professor of Civil Law and Family Law.

Product details

Authors Sayury Silva de Otoni
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 23.10.2024
 
EAN 9786208217464
ISBN 9786208217464
No. of pages 68
Subject Social sciences, law, business > Law > Civil law, civil procedural law

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.