Fr. 131.00

La libertà nella psicoanalisi di Sigmund Freud

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 1 to 2 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










L'odierna preoccupazione per il problema della libertà attraverso disturbi, traumi psichici e sintomi isterici nel soggetto, dovuta a una civiltà basata sulla repressione e sulla rinuncia alla propria natura, richiede un cambiamento basato sulla lettura di Sigmund Freud. Quindi, per rimediare a questa crisi della società moderna, che si ripercuote inevitabilmente sulla personalità psichica dell'individuo, dato che è una società moderna basata sulla separazione ontologica che rende ambigua la natura del soggetto, siamo invitati, individualmente e collettivamente, a scoprire meglio il fondamento della libertà di Sigmund Freud. Questa riscoperta dell'uomo e del fondamento della sua libertà alla luce della psicoanalisi ci aiuterà ad apprezzare meglio le correnti di pensiero moderne. Per questo motivo la libertà nella psicoanalisi di Sigmund Freud è un tema importante. La tesi presenta una metodologia razionale per la concezione della libertà applicata alla teoria della psicoanalisi di Sigmund Freud.

About the author










Holder of a unique doctoral thesis in Philosophy at the UFHB of Cocody in 2020. Director of Studies and Programs at the Haute Ecole Galilée de Grand-Bassam. Double winner of the Philosophy teaching unit competition at DRENA3 (2019 & 2020). Special Elephant d'Or prize for best development agent in Côte d'Ivoire (2022).

Product details

Authors Achoua Arsenio Kouadio
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 10.09.2024
 
EAN 9786208073367
ISBN 9786208073367
No. of pages 400
Subject Social sciences, law, business > Business > International economy

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.