Fr. 88.00

Responsabilità civile medica e insicurezza del paziente - che si recano all'ospedale centrale della polizia nazionale del Perù "Luis N. Sáenz"

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 1 to 2 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










La responsabilità civile medica è attualmente dispersa e scarsamente regolamentata, generando una giurisprudenza contraddittoria, oltre al fatto che le vittime non vengono adeguatamente risarcite. Questo lavoro di ricerca, pertanto, si propone di affrontare il tema della responsabilità civile medica e dell'insicurezza dei pazienti che frequentano l'ospedale centrale della Polizia Nazionale del Perù "Luis N. Sáenz" 2016. La giustificazione e la necessità di affrontare questo problema si trova nella realtà del nostro Paese, poiché negli ultimi anni si è registrato un aumento del numero di vittime di imprudenza o negligenza medica nel settore, tanto che queste vittime non solo vedono diminuiti i loro diritti alla salute e alla vita, ma di fronte al danno, il loro risarcimento in molti casi diventa utopico o non rappresenta un vero risarcimento per il danno subito.

About the author










MAG: DAYSI ISABEL HENOSTROZA AGUEDO Master in Civil and Commercial Law, Lawyer, Bachelor in Law and Political Sciences, Teacher in several Universities and National School of Professional Police Training, Extrajudicial Conciliator with different diplomas in Law. Advisor to public and private institutions. PERU.

Product details

Authors Jaime Elider Chavez Sanchez, Daysi Isabel Henostroza Aguedo
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 31.08.2024
 
EAN 9786208037970
ISBN 9786208037970
No. of pages 92
Subject Social sciences, law, business > Law > Civil law, civil procedural law

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.