Fr. 52.50

Mio figlio, tuo figlio, nostro figlio? - Il dilemma della società portoghese

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 1 to 2 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Nel corso del tempo, il concetto di famiglia è cambiato. Ci sono stati molti cambiamenti all'interno della famiglia, compreso il ruolo sociale delle donne e dei bambini. Oggi viviamo in un'epoca di sviluppo, circondati da tecnologie all'avanguardia, che hanno contribuito notevolmente alla lotta contro l'infertilità. Il desiderio di avere un figlio porta molte coppie a rivolgersi ad alternative, in particolare alle tecniche di procreazione medicalmente assistita. La fine del regime di anonimato per i donatori e l'identità delle madri surrogate solleva una serie di interrogativi, mettendo in discussione i diritti e i doveri di chi partecipa al ciclo riproduttivo.

About the author










Luísa Teixeira was born in 1983 in the village of Alijó, Vila Real. She has a degree in Anthropology and a Master's in Archaeology from the Faculty of Social and Human Sciences of the New University of Lisbon. She has a postgraduate degree in Criminology, Biological and Forensic Anthropology and Forensic Sciences, Criminal Investigation and Deviant Behaviour.

Product details

Authors Luísa Teixeira
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 08.08.2024
 
EAN 9786207927845
ISBN 9786207927845
No. of pages 52
Subject Social sciences, law, business > Social sciences (general)

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.