Fr. 52.50

L'ontologia dell'anima in San Tommaso d'Aquino - La filosofia medievale in epoca contemporanea

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 1 to 2 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Questo lavoro cerca di recuperare l'importanza e il valore della conoscenza prodotta dalla filosofia medievale. Il libro si occupa del concetto classico di anima portato da Aristotele, che spiega il modo di essere dell'anima negli esseri, in altre parole la sua ontologia. San Tommaso d'Aquino adotta alcuni concetti aristotelici e con il perfezionamento delle sue teorie, passando per Boezio, ci porta alla definizione di persona. Questo concetto viene utilizzato ancora oggi per garantire i diritti delle persone e proteggere l'umanità, ed è alla base della Dottrina Sociale della Chiesa (DSI), della Dichiarazione Universale dei Diritti Umani (DUDH) e persino della Costituzione della Repubblica Federativa del Brasile del 1988.

About the author










Cambridge-certified English teacher. BA and Licence in Philosophy from the Paulus Faculty of Technology and Communication (FAPCOM). Master's student in Religious Sciences at the Methodist University of São Paulo (UMESP).

Product details

Authors Moacir Ferreira Filho
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 07.04.2024
 
EAN 9786207357895
ISBN 9786207357895
No. of pages 60
Subjects Humanities, art, music > Philosophy
Non-fiction book > Philosophy, religion > Philosophy: general, reference works

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.