Fr. 80.00

Gilberto Freyre e la Scuola di Sociologia di San Paolo - Un approccio alle prospettive classiche dello studio della schiavitù brasiliana

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 1 to 2 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










L'autore effettua un'analisi comparativa delle tendenze classiche della storiografia della schiavitù brasiliana: Gilberto Freyre e la Scuola Paulista di Sociologia. La discussione esposta nel libro mira a mostrare come queste tendenze si siano avvicinate alla schiavitù in Brasile. In questo senso, vengono affrontati temi cari agli studi sulla schiavitù, come il rapporto padrone-schiavo e il ruolo dei prigionieri nella formazione del Brasile. L'analisi contenuta nel libro cerca di evidenziare i limiti e le possibilità di ciascuna tendenza, con l'obiettivo di dimostrare che la rivisitazione dei classici è un'operazione prolifica per la produzione di conoscenza storica.

About the author










PhD in Social Sciences from the State University of Rio de Janeiro. Master's in Social History from Rio de Janeiro State University. PhD student in the Postgraduate Programme in History (PPGH) at Rio de Janeiro State University.

Product details

Authors Luis Claudio Palermo
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 08.04.2024
 
EAN 9786207361281
ISBN 9786207361281
No. of pages 140
Subject Humanities, art, music > History > General, dictionaries

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.