Fr. 80.00

Percezione di fiducia, efficacia e soddisfazione nei confronti della polizia - Studio esplorativo condotto in Mozambico. DE

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 1 to 2 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Questa ricerca è uno studio esplorativo che mira ad analizzare le percezioni dei cittadini che possono spiegare la fiducia, l'efficacia percepita e la soddisfazione nei confronti della polizia in Mozambico. I risultati dello studio sono rilevanti e, nella maggior parte dei casi, sono in linea con i risultati della letteratura prevalente, dimostrando, da un lato, l'applicabilità nel contesto in cui è stato condotto lo studio delle teorie comunemente utilizzate negli studi sulla percezione della polizia da parte dei cittadini condotti in altri contesti, ovvero la Teoria della giustizia procedurale. È stato osservato che la fiducia nella polizia ha come predittori le seguenti variabili: dovere di obbedienza alla polizia, efficienza percepita della polizia, percezione dell'illegalità della polizia, percezione della giustizia distributiva, controllo sociale informale ed età.

About the author










Graduated in Police Science and Master in Criminology. Police Officer of the Republic of Mozambique working in the Studies Department of the Provincial Police Command in Niassa. I am interested in studies on Perceptions of the Legitimacy of the Institutions of the Criminal Justice System and Human Rights.

Product details

Authors Moisés Pedro Matangue
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 27.03.2024
 
EAN 9786207315826
ISBN 9786207315826
No. of pages 132
Subject Social sciences, law, business > Law > Criminal law, criminal procedural law, criminology

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.