Fr. 88.00

L'insegnante - Volume I

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 1 to 2 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










La filosofia è una vena che non cura i mali dell'uomo. La filosofia è necessariamente fondamentale per lo sviluppo. Non può esistere un ragionevole desiderio di sviluppo senza una riflessione critica, razionale, seria e profonda. Dato che l'oggetto stesso della filosofia è l'uomo e che tutte le questioni relative allo sviluppo riguardano in primo luogo l'uomo e hanno come fine ultimo il suo benessere, è innegabile che tutto lo sviluppo deve poggiare su basi filosofiche. La filosofia non dovrebbe mai essere considerata come un approccio "di ripiego" alle questioni dello sviluppo, poiché svolge un ruolo fondamentale come terreno di prova. Con il progresso tecnico e scientifico, il campo del materialismo esacerbato si è improvvisamente allargato, lasciando poco spazio all'Uomo, alla dignità della persona umana, alla sicurezza e all'equità, ai valori etici e morali. Questo stato di cose richiede una moratoria per una seria riflessione.

About the author










Born in Benin in 1996, ZIMAZI Komi Godwin is a writer and scientist with a professional master's degree in Seed Production, Phytiatrics and Soil Conservation from the Ecole de Gestion et de Production Végétale et Semencière at the National University of Agriculture.

Product details

Authors Komi Godwin Zimazi
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 29.02.2024
 
EAN 9786207224203
ISBN 9786207224203
No. of pages 160
Subject Humanities, art, music > Education > General, dictionaries

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.