Fr. 57.50

Fattori di ottimizzazione - Responsabile dell'elevato contenuto di piombo nelle scorie

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Le scorie sono sempre una preoccupazione per il responsabile della produzione, perché a volte comportano ingenti perdite di piombo. Il piombo è la risorsa principale dell'azienda di fusione del piombo di Zellidja, per cui il gestore cerca di recuperarne il più possibile.Z si è prefissata un obiettivo del 2% di piombo nelle scorie, che non deve superare, ma di recente ha notato un'anomalia nel contenuto di piombo, che ha raggiunto valori anomali. Il nostro progetto di fine studio consiste quindi in primo luogo nell'identificare l'anomalia, che ha causato enormi perdite di piombo, e in secondo luogo nello studiare tutti i parametri che causano l'aumento del contenuto di piombo nelle scorie.Dopo uno studio dettagliato dei vari fattori che influenzano la perdita di piombo nelle scorie, è emerso che l'elemento responsabile dell'anomalia è legato alla temperatura di tostatura.

About the author










Ahmed Boubaous has been officially accredited by the UK Accreditation for Professional Training and Education as an international trainer. In recent years, Ahmed has been one of the most prolific trainers in the fields of quality management systems and occupational health, safety and environment.

Product details

Authors Ahmed Boubaous
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 22.12.2023
 
EAN 9786206972648
ISBN 9786206972648
No. of pages 68
Subject Natural sciences, medicine, IT, technology > Technology > Mechanical engineering, production engineering

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.