Fr. 52.50

Né regine né cenerentole: donne e discorso di genere nella TV pubblica - Il caso di Canal Capital (2012 - 2015)

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 1 to 2 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Cambiare concezioni negative o dannose che hanno secoli di tradizione e un gruppo argomentativo a favore, composto da istituzioni con grande potere, è un processo che richiederebbe periodi di cambiamenti generazionali. Tuttavia, ogni contributo è un mattone che permette la costruzione di una società più giusta in questo processo democratico in cui viviamo. "Ni reinas, ni cenicientas" è stato un programma che, personificando le donne (lavoratrici, professioniste, madri, sorelle, figlie, disoccupate, emarginate, leader, vittime e/o responsabilizzate...), in definitiva le donne di tutti i giorni della società colombiana, è riuscito a uscire dagli schemi rappresentati in altri contenuti televisivi per dare spazio alla realtà del 51,4% della popolazione del Paese.

About the author










Political scientist and Social Communicator from the Pontificia Universidad Javeriana. Amateur writer -by pen-. These pages are the reflection of hours of dissertation, of a woman who does not feel represented by the media in her context. An approach to a success story that expresses the non-conformity of hundreds of: "Neither queens, nor cinderellas".

Product details

Authors Lina Castillo Joya
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 21.12.2023
 
EAN 9786206969884
ISBN 9786206969884
No. of pages 76
Subject Social sciences, law, business > Sociology > Sociological theories

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.