Fr. 71.00

John S. Mill contro la schiavitù delle donne

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 1 to 2 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Due personaggi aprono e chiudono l'opera: il primo è John Stuart Mill, economista, filosofo e, fondamentalmente, umanista della metà dell'Ottocento che pubblicò coraggiosamente un'opera contro la schiavitù delle donne; l'altro personaggio è Rita Levi-Montalcini, premio Nobel per la Fisiologia o la Medicina nel 1986, condiviso con Stanley Cohen, è stata una neurologa e politica italiana che ha dedicato gran parte della sua vita alla rivendicazione delle donne, per la quale ha organizzato una propria fondazione. In mezzo a questi importanti riferimenti, vengono presentate altre persone, donne note e altre anonime, che hanno dimostrato con tenacia il desiderio di non essere più considerate una specie protetta dagli uomini. Questa breve panoramica sulla lotta secolare delle donne e di alcuni uomini fornirà ai lettori elementi per studi più approfonditi che manterranno viva la questione di genere al di là delle ideologie di circostanza.

About the author










The author holds a degree in Cooperativism and Mutualism from the Universidad del Museo Social Argentino, a master's degree in Social Education and Social Animation from the University of Seville. He is a former president of the Colegio de Graduados en Cooperativismo y Mutualismo, agricultural journalist, teacher, researcher and founding director of IEPAS.

Product details

Authors Felipe Rodolfo Arella
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 29.11.2023
 
EAN 9786206893417
ISBN 9786206893417
No. of pages 96
Subject Social sciences, law, business > Sociology > Sociological theories

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.