Fr. 78.00

LA "CRISI ANGLOFONA" IN CAMERUN - L'albero che nasconde la foresta

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 1 to 2 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










La crisi anglofona in Camerun è la manifestazione del fallimento, o addirittura dell'assenza, di una politica ponderata di unità e integrazione. È piuttosto il sintomo di una società in cui la politica e il governo non si basano sui valori. Le ambizioni personali hanno chiaramente la precedenza sull'interesse generale e repubblicano. La lotta per le cause giuste viene molto spesso e molto rapidamente abbandonata, sacrificata sull'altare della pedanteria e del materialismo. Le convinzioni di alcuni sono così fragili da sciogliersi alla minima luce del sole; quelle di altri sono dottrine assolute che non devono essere messe in discussione. Il conflitto nel Camerun anglofono è solo l'epicentro di una società più che mai immersa in una crisi multiforme, che sta compromettendo la capacità dei camerunesi di essere un popolo e di definire il proprio destino.

About the author










Casimir NJOMOU TOUMBI is a non-political lawyer and teacher. He is an attentive observer of governance at national and international level, a philanthropist, a humanist and a supporter of a just, egalitarian and inclusive society.

Product details

Authors Casimir Njomou Toumbi
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 28.11.2023
 
EAN 9786206677956
ISBN 9786206677956
No. of pages 72
Subject Social sciences, law, business > Business > General, dictionaries

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.