Fr. 52.50

Aspetti epidemiologici e clinici della febbre gialla in Brasile - Una revisione della letteratura

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 1 to 2 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










La febbre gialla è una malattia endemica nelle regioni tropicali delle Americhe e dell'Africa. La forma silvestre è trasmessa principalmente tra scimmie e da zanzare dei generi Haemogogus e Sabethes, anche se l'uomo può infettarsi quando entra in questo ecosistema. La forma urbana ha come vettore principale Aedes aegypti e si diffonde attraverso la trasmissione uomo-zanzara-uomo. È una malattia infettiva acuta, febbrile, non contagiosa, di breve durata (massimo 12 giorni) e di gravità variabile. È prodotta da un arbovirus del genere Flavivirus, famiglia Flaviviridae. La malattia rimane endemica ed enzootica in diverse regioni tropicali delle Americhe e dell'Africa ed è responsabile di focolai periodici di varia entità. Ulteriori informazioni sull'argomento sono disponibili in questo libro. Buona lettura.

About the author










My name is Naira, I'm 24 years old and I have a Bachelor's degree in Biomedicine from the University of Franca. This book was written with the aim of giving a more specific account of the subject of my CBT "Yellow Fever in Brazil", which began in 2017 and was completed in 2019 for publication in this form. Thank you to everyone who bought it.

Product details

Authors Naira Aparecida Cabral, Luciene Gomes Cintra
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 17.11.2023
 
EAN 9786206685029
ISBN 9786206685029
No. of pages 52
Subject Natural sciences, medicine, IT, technology > Biology > General, dictionaries

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.