Fr. 57.50

LA REPRESSIONE DELLE FUGHE DEI DETENUTI CIVILI NEL DIRITTO PENALE CONGOLESE - Studi e prospettive

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 1 to 2 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Da oltre un decennio, le carceri congolesi sono spesso vittime di evasioni di detenuti. Questo fenomeno, divenuto abituale nelle nostre carceri, mina l'intangibilità e l'inviolabilità delle decisioni giudiziarie e mette in discussione l'autorità dello Stato e la credibilità del sistema giudiziario e dei servizi carcerari congolesi. Da questo punto di vista, le evasioni sono uno dei problemi che attualmente affliggono la magistratura e i servizi penitenziari congolesi, visto che le cifre delle evasioni sono in aumento dopo la spettacolare evasione di massa del 17 maggio 2017. Paradossalmente, la giurisprudenza relativa alla repressione delle evasioni di detenuti è molto scarsa rispetto al numero di casi segnalati. Ne consegue un'inefficacia pragmatica nel punire il reato in esame. Ci siamo quindi chiesti il perché di questa inefficacia pragmatica nel punire il reato in questione e cosa si potrebbe fare per prevenire le evasioni.

About the author










ELIEL MATOKA E. was born in Kinshasa on April 26, 2001. He is a lecturer, writer and law graduate from UNIKIN 2021-2022, Department of Criminal Law and Criminology with Distinction. He is currently pursuing his law degree at the same university. With this book, he makes the fruits of his research available to the public.

Product details

Authors Eliel Matoka E.
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 14.11.2023
 
EAN 9786206667360
ISBN 9786206667360
No. of pages 60
Subject Social sciences, law, business > Law > Criminal law, criminal procedural law, criminology

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.