Fr. 57.50

L'uomo deve ricordare ciò che è - Promemoria filosofici. DE

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Come può il mondo vivere felicemente oggi? Rispondiamo che è attraverso la razionalità. Siamo sempre più inclini all'irascibilità, alla cattiveria e all'animalità, al punto che le nuove generazioni cominciano a definire l'UOMO dal suo contrario. In questo libro, riporto in auge il pensiero classico sulla morale, che è stato, è e continuerà ad essere una guida essenziale. Ricordo all'UOMO ciò che è: un essere ragionevole le cui azioni sono consapevoli, libere, responsabili e in armonia con Dio, la natura e la cultura. L'azione morale è azione umana. In breve, chiedo all'UOMO di svolgere correttamente la sua funzione naturale, che è quella di esercitare la parte razionale della sua anima. Ragione, coscienza, libertà e responsabilità sono elementi fondamentali dell'essere umano.

About the author










Born in 1986 in the Mbo'o plain, Santchou district, Brice Etel NDE attended primary and secondary school in the same town, before continuing his studies at the University of Yaoundé 1. After obtaining a bachelor's degree from the FALSH, he entered the E.N.S in Yaoundé, where he graduated with a DIPES II and a dissertation on Nietzsche. 

Product details

Authors Brice Etel Nde
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 27.10.2023
 
EAN 9786206609537
ISBN 9786206609537
No. of pages 76
Subjects Humanities, art, music > Philosophy
Non-fiction book > Philosophy, religion > Philosophy: general, reference works

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.