Fr. 71.00

Perdono e riconciliazione - L'alterità della grazia in René Girard e David Konstan

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Basato su un dibattito tra René Girard e David Konstan, questo libro analizza l'origine del perdono. Il dibattito è giustificato dal fatto che l'ermeneutica biblica e la filosofia morale attribuiscono al perdono elementi del comportamento umano. Perdonare e chiedere perdono sono intesi come atti di riconoscimento di sé da parte dell'altro. Il perdono si rivela così in un nesso di alterità il cui fondamento è il bene comune.

About the author










Máster en Filosofía del Derecho por el Centro Universitario de Pará (Cesupa). Becario de investigación CAPES/CNPq en la Universidad Federal de Pará (UFPA).

Product details

Authors Bráulio Rodrigues
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 23.10.2023
 
EAN 9786206590958
ISBN 9786206590958
No. of pages 76
Subjects Humanities, art, music > Philosophy
Non-fiction book > Philosophy, religion > Philosophy: general, reference works

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.