Fr. 79.00

Nuove tendenze nelle narrazioni criminali ispaniche

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










È indubbio che i lettori appassionati del genere noir cerchino e seguano queste opere per i temi di tensione letteraria, per la gestione veloce e fluida di ogni trama, per l'atmosfera di tensione tra potere politico e corruzione, per la violenza e l'ingiustizia presentate all'interno di un'estetica del crimine; ma è anche vero che queste storie vengono cercate e lette perché presentano la realtà del legame che esiste tra norma e violenza nella società del XXI secolo. Intesa in questo modo, la narrativa nera assume la violenza come base della trasgressione e provoca nella società il bisogno di differenza ontologica con l'altro per costringersi all'uguaglianza, all'identificazione riflessiva che costruisce la base della mimesi. Questa natura mimetica condiziona così ogni individuo a partecipare alla creazione di un mondo alle soglie dell'apocalisse. Questo libro presenta gli atti della conferenza CILDE 2018 tenutasi alla Texas Tech University. Hanno contribuito: Lucha Corpi, Jeffrey Oxford, José Juan Colín, Rodrigo Figueroa Obregón, Rolando Díaz, Christina Miller e Jovana Gómez.

About the author










Dr. Rodrigo Pereyra is professor of Hispanic language and literature at Southeastern Louisiana University. He is general editor of Dura, a journal of Hispanic crime literature; and is director of the CILDE international conference.

Product details

Authors Rodrigo Pereyra
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 28.09.2023
 
EAN 9786206494492
ISBN 9786206494492
No. of pages 136
Subject Humanities, art, music > Linguistics and literary studies > Other languages / Other literatures

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.