Fr. 108.00

NATIVO - Ricostruzione della storia di Chimalhuacán Atenco

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Sarà il tempo a concedere o ad accantonare le testimonianze che per più di tre generazioni hanno permesso agli indigeni di Chimalhuacán Atenco di sostenersi come gruppo depositario di leggende e tradizioni della loro regione; leggende e tradizioni sulla base delle quali sostengono la loro permanenza come custodi della storia che solo quando è narrata da loro acquista veridicità. La ricerca documentale ha permesso di stabilire che fu intorno all'ultimo decennio del XIX secolo e agli albori del XX secolo che il gruppo di abitanti di Chimalhuacán Atenco si chiamò o si autodefinì nativo della regione, presumendo che l'origine ancestrale del proprio cognome permettesse di risalire al XVI secolo, motivo per cui si concesse il diritto di chiamarsi nativo per via generazionale.

About the author










Bachelor's Degree in History and Master's Degree in History and Ethnohistory from the National School of Anthropology and History (ENAH). Since 2015, I have been documenting the rescue of the town of Santa Isabel Ixtapa, Municipality of San Salvador Atenco, a project that aims to write the ethnohistory of the town. I currently collaborate with UNIEM.

Product details

Authors Antonia Hernández López
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 28.08.2023
 
EAN 9786206393917
ISBN 9786206393917
No. of pages 112
Subject Humanities, art, music > History > General, dictionaries

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.