Fr. 71.00

Politiche linguistiche - Panoramica storica e percorsi verso il riconoscimento e la valorizzazione delle lingue minoritarie in Brasile

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










La lingua è una delle caratteristiche identitarie che costituiscono una nazione e nessun altro evento sociale è più universale e più essenziale della lingua. Il Brasile è, secondo la sua storia, un Paese multilingue, con numerose comunità che non hanno solo il portoghese come lingua madre, come ad esempio le lingue parlate da comunità di cittadini brasiliani, come gli indigeni, gli immigrati, gli afro-brasiliani, le comunità di sordi, tra le tante. Questo lavoro si propone di presentare un'indagine sui contributi che le Politiche linguistiche presentano a livello nazionale, con uno sguardo particolare alle minoranze linguistiche, in cui verranno illustrati il panorama storico e i percorsi per il riconoscimento e la valorizzazione delle lingue minoritarie in Brasile.

About the author










ISAC BONFIM BARROS, graduated in Portuguese Letters and their respective Literatures, from (UNIR) Federal University of Rondônia / 2018. He is currently a postgraduate student in Higher Education Teaching and EAD.

Product details

Authors Isac Bonfim Barros
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 01.08.2023
 
EAN 9786206340348
ISBN 9786206340348
No. of pages 88
Subject Humanities, art, music > Linguistics and literary studies > General and comparative linguistics

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.