Fr. 57.50

Emodialisi: Valutazione della qualità della vita, della depressione e dei fattori di rischio - Un'esplorazione completa del benessere e dei fattori psicologici dei pazienti con CKD durante l'emodialisi. DE

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Questo studio si propone di valutare la qualità della vita e i livelli di depressione dei pazienti con malattia renale cronica (CKD) in fase avanzata e malattia renale in fase terminale (ESRD) sottoposti a emodialisi. L'obiettivo è identificare i fattori di rischio legati alla CKD, valutare lo stato fisico e mentale dei pazienti con ESRD in emodialisi e misurare la qualità della vita utilizzando il questionario SF-36. Inoltre, si propone di analizzare le differenze di genere e di età nella qualità della vita, di confrontare i sistemi fisici e mentali dei pazienti utilizzando le misure PCS e MCS e di valutare i livelli di depressione sulla base del questionario HDRS. Lo studio si propone anche di esaminare i vari fattori di rischio associati alla malattia renale cronica.

About the author










Dr. A. Satya Sai Srinivas is an accomplished assistant professor at Vignan Institute of Pharmaceutical Technology. With a strong clinical background and a deep commitment to patient safety, he has made significant contributions to pharmacovigilance by reporting 108 adverse drug reactions (ADRs) to the World Health Organization's Uppsala Monitoring.

Product details

Authors Satya Sai Srinivas Allada, Vinod Kumar Mugada
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 01.08.2023
 
EAN 9786206309642
ISBN 9786206309642
No. of pages 68
Subject Natural sciences, medicine, IT, technology > Medicine > Pharmacy

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.