Fr. 71.00

Lo statuto giuridico dei parchi Pendjari e W

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










I parchi naturali di Pendjari (noto come Arly in Burkina Faso) e W si trovano in Africa occidentale, a nord del Benin e occupano parzialmente le parti meridionali del Burkina Faso e del Niger. Sono le uniche aree protette dell'Africa occidentale in cui si trovano ancora branchi di elefanti, nonostante le dannose attività umane, e la loro gestione è ancora sotto la giurisdizione di tre (03) Stati sovrani, ovvero Benin, Burkina Faso e Niger. La conseguenza diretta di questa situazione è l'esistenza di diversi sistemi giuridici nazionali per la gestione e la protezione degli elefanti. Ciò non favorisce certo l'efficace attuazione delle politiche pubbliche, in particolare l'approccio penale ai reati contro la fauna selvatica e la silvicoltura. Allo stesso tempo, si profila il rischio dell'avanzamento del deserto del Sahel e del riscaldamento globale. L'obiettivo principale di questo studio è cercare soluzioni per la gestione uniforme di questa area vitale, sulla base dei testi di diritto penale, al fine di proteggere questa biodiversità.

About the author










Ignace Adigbli trained as a magistrate and is currently an examining magistrate in the 2nd chambers of the 1st instance court of Parakou, in northern Benin, West Africa. He is a doctoral student in international law at the University of Abomey Calavi and is in the process of defending his doctoral thesis.

Product details

Authors Ignace Adigbli
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 30.06.2023
 
EAN 9786206198437
ISBN 9786206198437
No. of pages 120
Subject Social sciences, law, business > Law > Miscellaneous

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.