Fr. 52.50

La protezione sociale nella Repubblica Democratica del Congo - Sviluppi, sistemi giuridici e limiti

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










In teoria, la Repubblica Democratica del Congo è uno dei Paesi al mondo che ha fatto della protezione sociale una delle priorità della sua politica. Questa volontà è stata espressa da tempo attraverso una legislazione che, nonostante la sua rilevanza, rimane inficiata da punti deboli. Oltre all'approccio diacronico utilizzato per far luce sui successivi cambiamenti della protezione sociale in questo Paese, questo libro include anche un'analisi giuridica. L'obiettivo è quello di fornire al lettore una visione arricchente dei regimi legali di protezione sociale nella RDC. Il libro cerca anche di evidenziare l'importanza della protezione sociale per lo sviluppo, ma in un Paese in cui la governance è stata a lungo criticata. Per questo motivo, i limiti degli strumenti di protezione sociale non sfuggiranno all'esame di questo libro.

About the author










Assistant at the Université Mariste du Congo and member of the Kisangani Bar, Didier Omadjela Mbidi is preparing a DEA at the University of Kisangani in the Faculty of Law. His research covers the fields of Social Law, Labor Law and Social Legislation.

Product details

Authors Didier Omadjela Mbidi
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 01.06.2023
 
EAN 9786206112877
ISBN 9786206112877
No. of pages 52
Subject Social sciences, law, business > Law > Mercantile and commercial law

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.