Fr. 71.00

Oltre la cecità e la follia - Approssimazioni tra Jaime Rocha e José Saramago

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Questo libro si propone di scoprire i punti di parallelismo e/o di discrepanza tra due narrazioni portoghesi degli anni '90: le opere Ensaio sobre a cegueira (1995), di José Saramago e A loucura branca (1990), di Jaime Rocha. In questo senso, intendiamo articolare le narrazioni con questioni sociologiche e simboliche della realtà empirica; per questo, assumeremo come prospettiva teorica la questione del rapporto di controllo e potere sulla società e sull'individuo. Attraverso questa prospettiva cercheremo di spiegare come i personaggi dei romanzi si perdano in una cecità bianca e in una follia, che rendono impossibile seguire la normalità della vita quotidiana e li fanno passare a uno stato di vita atipico, in cui è possibile percepire in misura maggiore una coscienza soggettiva in relazione alla sordidezza della realtà. Ci si aspetta quindi che questo studio permetta di approfondire la comprensione delle opere di Saramago e Rocha, oltre a contribuire in modo significativo agli studi letterari.

About the author










Camille Ferreira, Portuguese and English teacher in private schools. Graduated from the State University of Ponta Grossa. Specialist in Literature and Portuguese Language from Secal College and Master in Language Studies, Identity and Subjectivity from the State University of Ponta Grossa.

Product details

Authors Camille Ferreira
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 01.06.2023
 
EAN 9786206081449
ISBN 9786206081449
No. of pages 100
Subject Humanities, art, music > Linguistics and literary studies > General and comparative linguistics

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.