Fr. 106.00

Metodi di prevenzione dei crimini nei bambini e negli adolescenti

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Lo scopo di questo studio è quello di determinare l'influenza della famiglia, della scuola e di altre istituzioni sociali nell'incidenza della criminalità nella società. In questo libro si cerca di considerare il ruolo delle cause autrici e poi quello degli agenti causali. Le disabilità economiche, la discriminazione e la disuguaglianza, la guerra, la densità di popolazione, la famiglia, la scuola, i mass media, la televisione, i telegiornali, i giornali e i satelliti giocano un ruolo fondamentale nello sviluppo della criminalità. Il ruolo della famiglia in termini di assenza di ordine o coerenza, il grado di istruzione dei genitori e il loro lavoro sono stati uno dei fattori determinanti della criminalizzazione...

About the author










Dr. Hassan Mohammadi Nevisi Geboren 1980, Qom, IRAN Doktor der Philosophie (PhD) in Rechtswissenschaften Lehrer an der Universität Mitglied mehrerer akademischer internationaler Organisationen und Gesellschaften Er hat bereits zwei Bücher veröffentlicht: An Annotation on the General Rules of Islamic Penal Code und Islam Legal Foundations Etc.

Product details

Authors Hassan Mohammadi Nevisi
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 01.05.2023
 
EAN 9786205996898
ISBN 9786205996898
No. of pages 220
Subject Social sciences, law, business > Law > Criminal law, criminal procedural law, criminology

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.