Fr. 52.50

Il diritto umano e fondamentale alla salute: - La legittimazione passiva ad causam degli enti della federazione

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Abbiamo assistito, storicamente, alla transizione da uno Stato prevalentemente sovrano a uno che cercava il punto di vista del cittadino. La preoccupazione era quella di proteggere il cittadino da un potere statale assoluto. Con la nascita dei primi Stati democratici, la fonte del potere risiedeva nella volontà del popolo e i movimenti che sono culminati nell'inserimento della salute come diritto fondamentale esprimono l'importanza di questo diritto per la dignità umana e la cittadinanza. In questo contesto, lo Stato, a sua volta, è il garante della salute e il testo costituzionale gli assegna l'impegno di garantire questo diritto e, per assicurare che i servizi sanitari siano forniti nella forma della Costituzione e di altri standard internazionali, la magistratura può (e deve) promuovere la responsabilità di coloro che minano l'accesso ai servizi sanitari in modo ampio.

About the author










He has a degree in Law from the Federal University of Grande Dourados (2013); Postgraduate degree in Constitutional Law from Damásio Educacional School (2016). He is currently a lawyer registered with the Brazilian Bar Association and is a Master's student in Borders and Human Rights at the Federal University of Grande Dourados (2016-2018).

Product details

Authors Elvis Fernandes Ferreira Lima
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 26.04.2023
 
EAN 9786205937082
ISBN 9786205937082
No. of pages 56
Subject Social sciences, law, business > Law > Public law, administrative procedural law, constitutional procedural law

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.