Fr. 52.50

Lettere di donne insonni - DE

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Le donne di un istituto psichiatrico che soffrono di insonnia scrivono lettere alle persone che ritengono responsabili della loro detenzione. I medici dicono loro che la scrittura è una terapia che potrebbe liberarle dalla demenza. Così scrivono lunghe lettere in cui si intrecciano tutti i sentimenti umani: l'amore, l'odio, l'indifferenza, la sofferenza, la gelosia... Uno straordinario turbinio di sensazioni umane represse che si assopiscono in ognuno di noi.

About the author










Makhlouf Leila ha conseguito un dottorato di ricerca in francese come lingua straniera. È docente presso l'Università di Blida2. Ha già pubblicato una raccolta di poesie intitolata "Étincelles humaines: Délires et espoirs". Scrive poesie, lettere, racconti e saggi.

Product details

Authors Leila Makhlouf
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 25.04.2023
 
EAN 9786205926338
ISBN 9786205926338
No. of pages 56
Subject Guides > Law, job, finance > Training, job, career

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.