Fr. 52.50

I bambini ospedalizzati privi di supporti di simbolizzazione - che si trovano ad affrontare l'onnipotenza istituzionale, medica e familiare

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Questo lavoro si concentra sull'importanza del gioco come supporto alla simbolizzazione per i bambini ospedalizzati. Il gioco è un modo per il bambino di sentire che esiste, come hanno sostenuto S.Freud, D.W.Winnicott, M.Klein, F.Dolto e altri clinici. Sono stata felice di vedere che i bambini danno un posto molto importante al gioco, nonostante il fatto che negli ospedali il gioco sia secondario, dopo le cure. Nel suo libro "la cause des enfants", Françoise Dolto spiega che è giocando che i bambini imparano ad adattarsi alla realtà. L'immaginario sostenuto dal gioco aiuta il bambino a difendersi dal dramma della realtà: "i giochi di controllo intorno alle fantasie di vita e di morte partecipano a un'accettazione della realtà". È quindi grazie al gioco che i bambini sopportano la realtà, la restrizione della loro libertà. L'impossibilità di giocare per un bambino equivale a togliere ogni difesa contro la violenza quotidiana. Mi sono chiesto se non fosse importante, addirittura essenziale, dare un ruolo significativo al gioco in ospedale.

About the author










Clinical psychologist-psychotherapist, founding director of the cabinet l'éveil psychologique. Holder of a master's degree in clinical psychology, the clinical practice was built up in associations and multidisciplinary centers, then in private practice with children, teenagers, adults and couples, combined with experiences in higher education.

Product details

Authors Oussama Lahlou
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 19.04.2023
 
EAN 9786205911730
ISBN 9786205911730
No. of pages 68
Subjects Humanities, art, music > Psychology
Non-fiction book > Psychology, esoterics, spirituality, anthroposophy > Psychology: general, reference works

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.