Fr. 36.90

Assurdo Pinter e il cameriere scemo

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Il XX secolo è stato testimone dell'emergere di diverse nuove ideologie in ogni campo della letteratura, e il campo del teatro non fa eccezione. Le due guerre mondiali, le teorie di Freud sulla psicologia, le Avanguardie, il Dadaismo e altri fattori hanno giocato un ruolo fondamentale nella formazione di vari movimenti teatrali. Ma il genere più popolare e influente del XX secolo è stato l'assurdismo, e uno dei suoi portabandiera più famosi è stato Harold Pinter. Egli dimostrò la sua capacità artistica attraverso la magnifica gamma delle sue opere teatrali assurde. 'Il cameriere scemo' si assicura un posto distinto tra le altre opere dello stesso genere grazie alla sua unica miscela pinteriana di tecniche assurdiste.

About the author










Vaibhav Joshi (M.A., M.PHIL., PH.D.) est professeur associé de littérature anglaise à Gujarat, en Inde. Il est également un artiste de théâtre qui a joué dans de nombreuses pièces, séries télévisées et téléfilms. Dipan Bhatt (M. A., M, PHIL., PH. D) est un dramaturge, un scénariste de films, un acteur et un directeur. Il a plusieurs pièces de théâtre, feuilletons télévisés et films à son actif.

Product details

Authors Vaibhav Joshi
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 01.02.2023
 
EAN 9786205707951
ISBN 9786205707951
No. of pages 56
Subject Humanities, art, music > Linguistics and literary studies > General and comparative linguistics

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.