Fr. 39.50

Semi di lattuga come bioindicatore della tossicità delle acque reflue di conceria

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Questo studio è stato avviato per indagare il potenziale dei semi di lattuga (Lactuca sativa L. var. buttercrunch) come bioindicatore (BI), ovvero uno strumento biologico per rilevare la presenza di alcuni materiali tossici utilizzati nell'industria conciaria e determinarne le concentrazioni utilizzando la percentuale di germinazione come parametro (indicatore). I BI possono contribuire a ridurre i costi di analisi e sono destinati a sostituire le apparecchiature analitiche altamente sofisticate, che non sono accessibili ai Paesi in via di sviluppo.

About the author










Ammar Mohammed Sorag Abdalla, docteur en toxicologie appliquée, maître en pesticides et toxicologie, B.Sc. (Honor) en protection des plantes, département de la protection des plantes, faculté des sciences agricoles, université de Dongola, Dongola, Soudan.

Product details

Authors Ammar Sorag
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 01.01.2023
 
EAN 9786205591574
ISBN 9786205591574
No. of pages 80
Subject Natural sciences, medicine, IT, technology > Biology > Ecology

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.