Fr. 123.00

Eroi in prima linea nella lotta contro l'ebola - A memorial to the events that occurred to the response teams during the 10th fight against Ebola in the DR Congo

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










"Le enormi vittorie ottenute contro i disastri, le pestilenze e le epidemie che hanno afflitto la terra dei vivi rimarranno associate a una manciata di uomini e donne che hanno sacrificato le loro vite, venendo in aiuto alle comunità vittime per salvare vite umane. È stato lo spargimento di sangue e il rischio di vita degli eroi della risposta, che hanno attraversato l'inferno, a portare il risultato desiderato di una meritata vittoria sulla decima epidemia di Ebola nella Repubblica Democratica del Congo.Le azioni umanistiche di questi valorosi uomini e donne, coronate dal coraggio e dall'amore, non possono passare inosservate se non vengono immortalate e raccontate in questo resoconto per servire da memoria ai loro figli. È questo lo scopo di questo libro.

About the author










Joseph Kaymbale Réveil é um escritor e historiador humanitário nascido em Bunia, uma cidade no leste da República Democrática do Congo, no domingo 11 de Setembro de 1994. Humanitário desde jovem, participou em várias intervenções humanitárias em emergências sanitárias e catástrofes naturais, no âmbito do movimento da Cruz Vermelha.

Product details

Authors Joseph Kaymbale Réveil
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 22.12.2022
 
EAN 9786205473269
ISBN 9786205473269
No. of pages 144
Subject Humanities, art, music > History > General, dictionaries

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.