Fr. 57.50

Industria 4.0 - Un'introduzione

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










La quarta rivoluzione industriale, o industria 4.0, è l'attuale tendenza all'automazione e allo scambio di dati nelle tecnologie di produzione. Include una serie di nuove tecnologie, come la stampa 3D, la robotica e l'intelligenza artificiale. L'industria 4.0 è una risposta alle sfide globali del XXI secolo, come la necessità di una produzione più efficiente, la crescente scarsità di risorse e la necessità di prodotti più personalizzati.Il libro affronta una serie di argomenti relativi all'Industria 4.0, tra cui: -La storia dell'Industria 4.0 e della quarta rivoluzione industriale, -L'impatto dell'Industria 4.0 sulla società, sull'economia e sulle imprese,-Le tecnologie chiave che guidano l'Industria 4.0,-Le sfide e le opportunità dell'Industria 4.0,-Studi di casi di aziende che hanno implementato iniziative di Industria 4.0.

About the author










Dr.Ganesh Kumar S:Professore assistente - Sri Eshwar College of Engineering, Coimbatore,Tamil Nadu, India.Dr.Suresh Kumar R:Professore - Sri Eshwar College of Engineering, Coimbatore,Tamil Nadu, India.Dr.G.Gokilakrishnan:Professore associato - Sri Eshwar College of Engineering, Coimbatore,Tamil Nadu, India.

Product details

Authors S. Ganeshkumar, G. Gokilakrishnan, R. Suresh Kumar
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 01.12.2022
 
EAN 9786205349298
ISBN 9786205349298
No. of pages 52
Subject Natural sciences, medicine, IT, technology > Technology > Mechanical engineering, production engineering

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.