Fr. 78.00

Nuovo algoritmo per la compressione di immagini mediche - La strada per l'imaging medico avanzato

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










L'imaging medico ha iniziato a sfruttare la tecnologia digitale, aprendo la strada all'imaging medico avanzato e alla teleradiologia. Le immagini mediche, tuttavia, richiedono grandi quantità di memoria. Con oltre 1 milione di byte per immagine, un ospedale tipico ha bisogno di una quantità impressionante di memoria di oltre mille miliardi di byte all'anno e la trasmissione di un'immagine su una rete, persino la promessa superstrada, potrebbe richiedere minuti, troppo lenti per la teleradiologia interattiva. Ciò richiede la compressione delle immagini per ridurre in modo significativo la quantità di dati necessari a rappresentare un'immagine. Per rispondere a questa sfida, abbiamo sviluppato uno schema di compressione ibrido che fornisce una compressione quasi priva di perdite e facilmente realizzabile via hardware grazie alla sua semplicità, con risultati migliori di PSNR, MSE e COC.

About the author










Dr. Robinson Paul is a dedicated Electronics Engineering Faculty with 15+ years of experience. Passionate educator in Signal Processing, VLSI - RTL Design, and Machine Learning. Committed to student success with 1000+ guided to excellence. A prolific researcher with numerous publications, adept at securing funding from prestigious organizations.

Product details

Authors Chintan Modi, Robinson Paul
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 01.01.2022
 
EAN 9786204924526
ISBN 9786204924526
No. of pages 92
Subject Social sciences, law, business > Law > Miscellaneous

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.