Fr. 52.50

Misure statali per lo sviluppo del moderno turismo macedone

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Lo Stato è oggi l'organizzazione suprema dell'umanità e il turismo è uno dei settori economici in più rapida crescita nei Paesi, con un enorme potenziale di attrazione di investimenti stranieri e nazionali, che significa anche un'opportunità per nuove posizioni lavorative. Gli Stati stanno lavorando per migliorare l'offerta turistica attraverso la promozione di: turismo culturale, lacustre e fluviale, montano, termale, sportivo, venatorio, enologico, invernale, archeologico, religioso, rurale, ecoturismo rurale e turismo congressuale. Si stanno inoltre intraprendendo una serie di attività per la valorizzazione dei parchi nazionali e per metterli al servizio dello sviluppo turistico e della promozione delle bellezze naturali. In questo libro si darà una panoramica scientifica e teorica del contributo e dell'impatto dello Stato per lo sviluppo del turismo, con riferimento alle nuove forme per incentivare il turismo come fenomeno moderno.

About the author










Aneta Stojanovska-Stefanova holds the position of assistant professor at "Goce Delcev" University in Stip.Hristina Runcheva Tasev serves as an associate professor in the Political Science Department at the Law Faculty "Iustinianus Primus," Ss. Cyril and Methodius University in Skopje.

Product details

Authors Drasko Atanasoski, Marija Magdinceva-Sopova, Aneta Stojanovska-Stefanova
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 01.01.2022
 
EAN 9786204904856
ISBN 9786204904856
No. of pages 56
Subject Social sciences, law, business > Social sciences (general)

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.