Fr. 78.00

PROPRIETÀ E POSSESSO AGRARIO NEL DIRITTO VENEZUELANO - E nel diritto agrario comparato

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










La proprietà e il possesso in materia agraria ci pongono di fronte all'uso, al godimento e all'alienazione della terra a vocazione agraria, subordinata all'effettivo adempimento della funzione sociale, poiché il suo rapporto diretto con la produttività dell'unità produttiva deve garantire la portata concreta della sovranità e della sicurezza alimentare di un Paese.Il diritto alla terra consiste essenzialmente, dal punto di vista del quadro internazionale e dei diritti umani, nel riconoscimento e nella difesa di interessi universali, tra cui: il diritto alla proprietà, il diritto all'uso sostenibile e durevole della terra, compreso il diritto dei popoli indigeni, nonché i diritti legati alla parità di genere. Il cui scopo è quello di realizzare principi e garanzie costituzionali e precetti di interesse internazionale, con una profonda sensibilità e rispetto per l'equilibrio dell'ambiente.

About the author










The author is a lawyer graduated from the Universidad de los Andes (ULA), Master Scientiarum in Agrarian Development. Professor of Agrarian Law, Environmental Law and Administrative Law at the Universidad Valle del Momboy (UVM-Trujillo-Venezuela), researcher of agrarian matters with published works.

Product details

Authors Dariela A. González L.
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 01.01.2022
 
EAN 9786204874623
ISBN 9786204874623
No. of pages 64
Subject Social sciences, law, business > Law > Public law, administrative procedural law, constitutional procedural law

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.