Fr. 71.00

Genesi della lingua e cambiamento della lingua

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Questa tesi è stata scritta sotto la supervisione del dottor Hajnal Ivo all'Università Leopold-Franzens di Innsbruck. La domanda centrale del lavoro è se l'emergere del linguaggio umano è soggetto alle stesse circostanze e influenze del cambiamento del linguaggio. La prima parte dell'articolo esamina brevemente l'origine della specie umana e la sua capacità unica di comunicare. La seconda parte esamina le teorie grammaticali più importanti e i fenomeni di cambiamento della lingua. Infine, le due sezioni sono riunite in termini di contenuto e viene affrontata la domanda centrale.

About the author










Sobre el autor: Mario Battisti (nacido en 1990) se graduó en la Academia de Comercio de Bludenz y luego se dedicó a estudiar en la Universidad Leopold Franzens de Innsbruck. Tras completar con éxito su licenciatura y su máster en lingüística, trabaja como editor técnico en una empresa internacional.

Product details

Authors Mario Battisti
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 01.01.2022
 
EAN 9786204396293
ISBN 9786204396293
No. of pages 92
Subject Humanities, art, music > Linguistics and literary studies > General and comparative linguistics

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.