Fr. 106.00

L'assicurazione contro il principio della massima buona fede in Camerun

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Questo libro è il primo del suo genere e cerca di informare o creare una consapevolezza per la comunità camerunese sull'assicurazione e il suo modus opperandi. Molti considerano l'assicurazione in Camerun come un gioco che favorisce timidamente gli acquirenti di polizze assicurative. Così, se l'assicurazione auto mobile non fosse obbligatoria, gli assicuratori avrebbero un mercato molto piccolo. Questo libro cerca di incoraggiare i camerunesi a vedere l'assicurazione, sia essa sulla vita o non vita, come un'arma necessaria per la sopravvivenza di una società. Anche se l'intero ambito dell'assicurazione non è coperto qui, questo lavoro è un trampolino di lancio per svelare altre aree di interesse riguardanti l'assicurazione in Camerun.

About the author










Nyiawung M. Nkwetta is a young and aspiring researcher. He attended the University of Yaoundé II Soa where he obtained his Bachelor and Master's Degrees in English Law. He is currently a Post Graduate PhD researcher in Law at the Faculty of Law and Political Science University of Bamenda-Cameroon and serving as a Graduate Teaching Assistant Lecture

Product details

Authors Nyiawung Marcellous Nkwetta
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 01.01.2021
 
EAN 9786204280851
ISBN 9786204280851
No. of pages 236
Subject Social sciences, law, business > Law > Miscellaneous

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.