Fr. 98.00

Il Medio Oriente: conflitti per la terra, per l'acqua, per la fede - ventesimo secolo

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Nella monografia, sulla base di una vasta gamma di fonti e di letteratura scientifica, vengono analizzate le situazioni di conflitto in Medio Oriente. Nel ventesimo secolo i conflitti sono diventati una delle componenti importanti delle moderne relazioni internazionali. La regione del Vicino e Medio Oriente (MENE) detiene una delle classifiche più alte per il numero di conflitti e crisi, il cui oggetto è il territorio, le risorse idriche dei fiumi transfrontalieri, così come i disaccordi religiosi.

About the author










K.S. Azimov.Orientalista, arabista, candidato a ciencias históricas, profesor asociado de la Universidad Estatal de Estudios Orientales de Tashkent.

Product details

Authors Komil Azimow
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 01.01.2021
 
EAN 9786203287752
ISBN 9786203287752
No. of pages 232
Subject Social sciences, law, business > Political science > Political system

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.