Fr. 36.90

Educazione ai diritti umani in Camerun - Praticabilità e complementarietà

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Questo libro è un tentativo di integrare gli sforzi di educazione ai diritti umani nelle scuole primarie e secondarie del Camerun. Esso pone l'accento sugli aspetti pratici dell'educazione ai diritti umani. Porta alla ribalta un approccio pedagogico tripartito. A questo proposito, gli insegnanti e i genitori, su base separata, così come questi due gruppi, in modo congiunto o combinato, sono chiamati a rendere l'educazione ai diritti umani nelle scuole primarie e secondarie del Camerun più intraprendente e mirata. Questa impostazione tripartita può gettare solide fondamenta nella mentalità di coloro che si occuperanno della famiglia, della comunità e degli affari di Stato in Camerun nel prossimo futuro.

About the author










Kijem Joseph is a holder of a Bachelor's Degree in Sociology/Anthropology, a Postgraduate Diploma in Translation Studies, a Master's Degree in Human Rights Law/Humanitarian Action and a Doctoral Degree in Political Science. He is a Senior Translator in Cameroon's Population Census Office and the author of many articles and books.

Product details

Authors Joseph Kijem
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 01.01.2020
 
EAN 9786202829724
ISBN 9786202829724
No. of pages 84
Subject Social sciences, law, business > Law > Civil law, civil procedural law

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.