Sold out

Autismo Breakthrough - Scoperta in Neurofisiologia

Italian · Paperback / Softback

Description

Read more










L'autismo è un modo specializzato di pensare e di interagire con il mondo: è semplicemente un'idiosincrasia neurofisiologica nel modo in cui il cervello elabora le informazioni. L'autismo è caratterizzato da una perpetua iperfocalizzazione, da un'intensa concentrazione mentale fissata su un modello di pensiero alla volta, ad esclusione di tutto il resto, compresi i propri sentimenti. Avere un cervello autistico è analogo a vivere 24 ore su 24, 7 giorni su 7, in un laboratorio intellettuale in cui è vietato l'accesso alle distrazioni emotive e sociali. L'autismo è attualmente considerato un disturbo, cioè una condizione patologica, ma sicuramente non lo è. Michelangelo, Mozart, Darwin, Jefferson, Edison, Tesla ed Einstein erano autistici e non si può dire che soffrissero di alcuna patologia mentale.

About the author










David Rowland jest osoba autystyczna, która odkryla neurofizjologiczna przyczyne autyzmu. Nalezy do Kanadyjskiego Stowarzyszenia na rzecz Neuroscience, jest czlonkiem redakcji Scientific Journal of Technical and Biomedical Research, publikuje artykuly w Journal of Neurology & Neurophysiology oraz Journal of Neurological Disorders.

Product details

Authors David Rowland
Publisher AV Akademikerverlag
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 01.01.2020
 
No. of pages 60
Dimensions 150 mm x 220 mm x 4 mm
Weight 107 g
Subjects Humanities, art, music > Psychology
Non-fiction book > Psychology, esoterics, spirituality, anthroposophy > Applied psychology

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.