Sold out

L'antro dei filosofi

Italian · Paperback / Softback

Description

Read more










Per contagiare il lettore, a Scerbanenco bastano pochi tratti. Già la presentazione iniziale, secca e lapidaria, degli Steve, i "filosofi", e del loro "antro", è sufficiente a rendere inevitabile il crimine. Il giallo si preannuncia subito come il dramma del fanatismo e delle sue conseguenze fatali. Sono quattro gli Steve, cultori teorici e pratici di scienze morali, vivono monacalmente in una squallida villetta di periferia, l'antro dei filosofi. Il fratello più anziano, il professor Gerolamo, dirige la famiglia quasi fosse una setta ascetica, e la sera riunisce i suoi per la confessione collettiva dei peccati giornalieri; il padre paga una colpa in silenziosa dedizione; la sorella sembra spenta nella solitudine. Il più giovane dei figli, Oliviero, è marito di Luciana Axel, ex cassiera di bar; l'ha sposata, apparentemente, per redimerla dal suo "infame mestiere". Ed è proprio Luciana che una sera scompare di casa ed è poi ritrovata morta sulla riva di un fiumiciattolo non molto distante dal cadavere di un ricco industriale che aveva preso a proteggerla. A risolvere il duplice omicidio Arthur Jelling, mite, tollerante, timidissimo archivista della polizia di Boston, chiamato a un assedio paziente e serrato dell'"antro dei filosofi".

About the author

Richard M. Grinnell, Jr., is Professor, School of Social Work, Western Michigan University

Yvonne A. Unrau, is Associate Professor, School of Social Work, Western Michigan University

Summary

Since the first edition in 1981, Social Work Research and Evaluation has been designed to provide beginning graduate social work students with the basic methodological foundation they need in order to successfully complete more advanced research courses that focus on single-system designs or program evaluations. Its content is explained in extraordinarily clear, everyday language. This Eleventh Edition features seven new chapters, alongside an updated and
expanded companion website. In addition to the existing pedagogy, definitions of key terms are embedded in text boxes throughout each chapter.

Product details

Authors Giorgio Scerbanenco
Assisted by R. Pirani (Editor)
Publisher Sellerio Editore Palermo
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 01.01.2010
 
No. of pages 259
Series Sellerio editore Palermo
La memoria
La memoria
Sellerio editore Palermo
Subject Fiction

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.