Sold out

L'Origine della Favola Greca E I Suoi Rapporti con le Favole Orientali (Classic Reprint)

Italian · Paperback / Softback

Description

Read more










Excerpt from L'Origine della Favola Greca E I Suoi Rapporti con le Favole Orientali

Qui però le letterature orientali fanno, per servirmi del linguaggio matematico che rende appieno il mio pensiero, da coefficienti e non da esponenti, e base e la letteratura greca: questioni sull'origine della favola greca, che è poi la favola in genere, e ricerche intorno ad essa. L'argomento, come si vede, non e nuovo, ma non per questo è stata agevole l'im presa. Alla trattazione larga, compiuta ed esau riente del tema ha fatto difetto una massa di materiali sufficienti, raccolti e preparati per Sif fatti studi ed adequati all'opera e al disegno. La letteratura greca, su cui con assidua cura s'è esercitato l'ingegno umano, non possiede ancora un vero e proprio corpo di favole, poi che quelle che esistono sono appena delle col lezioni parziali o povere raccolte scolastiche, che non possono sussidiare largamente uno studio scientifico. Solo quando sarà compilato un Corpus fabularum graecarum (impresa che sento già tolta sopra di Sè in Germania da quattro valentuomini), condotto conformemente alle esigenze della critica moderna e della let teratura popolare classica, sarà possibile porsi a uno studio intorno la favola sotto i suoi mul tiformi aspetti. Non parlo poi delle letterature orientali, che, poco più di cinquant'anni fa.

About the Publisher

Forgotten Books publishes hundreds of thousands of rare and classic books. Find more at www.forgottenbooks.com

This book is a reproduction of an important historical work. Forgotten Books uses state-of-the-art technology to digitally reconstruct the work, preserving the original format whilst repairing imperfections present in the aged copy. In rare cases, an imperfection in the original, such as a blemish or missing page, may be replicated in our edition. We do, however, repair the vast majority of imperfections successfully; any imperfections that remain are intentionally left to preserve the state of such historical works.

Product details

Authors Michele Marchiano, Michele Marchianò
Publisher Forgotten Books
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 01.01.2017
 
No. of pages 522
Dimensions 152 mm x 229 mm x 27 mm
Weight 692 g
Subject Children's and young people's books > Story books, fairytales, sagas, rhymes, songs > Fairytales and sagas

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.