Fr. 79.00

L'impatto della coltivazione dell'ananas sullo sviluppo di Bonoua - DE

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










"L'impatto della coltivazione dell'ananas sullo sviluppo della città di Bonoua" è il tema della nostra tesi di laurea magistrale. La coltivazione dell'ananas ha avuto un grande successo nella sottoprefettura di Bonoua, favorendo la creazione di agroindustrie come SALCI a Ono, SOCABO e SIACA a Bonoua. Bonoua divenne così il principale centro di sviluppo di questa coltura in Costa d'Avorio, favorendo un massiccio afflusso di stranieri nella sottoprefettura. Data l'importanza storica della coltivazione dell'ananas nella zona di Bonoua, molti autori e osservatori sostengono che lo sviluppo della città derivi dalle ricadute della coltivazione dell'ananas. Ma che ruolo ha realmente l'economia dell'ananas nello sviluppo di Bonoua? L'obiettivo del nostro studio è identificare l'impatto della coltivazione dell'ananas sullo sviluppo spaziale, umano ed economico della città di Bonoua.

About the author










Essan Jean-Baptiste was born in Bonoua (Côte d'Ivoire) on 22 May 1985. He obtained his baccalauréat in 2005. In 2014, he obtained a post-graduate diploma in geography and is preparing a doctorate in the same discipline. A public works engineer, he is a research officer at the Ministry of Planning and Development.

Product details

Authors Jean-Baptiste Essan
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 23.07.2023
 
EAN 9786206260615
ISBN 9786206260615
No. of pages 68
Subject Social sciences, law, business > Social sciences (general)

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.