Fr. 57.50

Proprietà di corrosione di saldature ad attrito dissimili - (AA-6082 E C-11000: Effetti dei parametri di elaborazione). DE

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










La saldatura per attrito (FSW) è una nuova tecnologia di giunzione a stato solido. Questa tecnica di giunzione è a basso consumo energetico, ecologica e versatile. È particolarmente utile per unire leghe di alluminio aerospaziale ad alta resistenza e altre leghe metalliche difficili da unire con la saldatura per fusione convenzionale. La FSW è considerata il progresso più significativo nella giunzione dei metalli dell'ultimo decennio. La tecnica di saldatura per attrito è stata utilizzata per unire metalli dissimili, una lega di alluminio (AA6082) e rame commercialmente puro (C11000) di 6 mm di spessore. Le saldature sono state realizzate variando la velocità di rotazione da 600 a 1200 giri/min e la velocità di avanzamento da 50 a 300 mm/min. Sono state analizzate la microstruttura e le proprietà di corrosione delle saldature.

About the author










Dr. Adarsha Kumar Kaladari, is faculty member in the Department of Mechanical Engineering, GITAM School of Technology, GITAM (Deemed to be University) Visakhapatnam, INDIA. He is a researcher and a good number of research articles published in the reputed national and international journals. 

Product details

Authors Ravindra Andukuri, Suryanarayana Murthy Battula, Adarsha Kumar Kaladari
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 31.10.2022
 
EAN 9786205316900
ISBN 9786205316900
No. of pages 84
Subject Natural sciences, medicine, IT, technology > Technology > Mechanical engineering, production engineering

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.