Fr. 47.90

Le pratiche di socializzazione nell'educazione della prima infanzia: - Sfide per la scuola e la famiglia

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 1 to 2 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










L'obiettivo di questo libro è quello di presentare lo sviluppo del processo di socializzazione del bambino quando viene introdotto per la prima volta nell'educazione della prima infanzia. È noto che il processo di socializzazione può essere lento, a seconda del profilo e della storia di vita di ciascun bambino. Le pratiche utilizzate in classe avranno chiaramente un impatto sullo sviluppo sociale e intellettuale del bambino. Per questo motivo, spetta all'insegnante di scuola materna, nella sua pratica pedagogica, fornire attività che rendano il processo di socializzazione più efficace per i bambini, soprattutto per quelli che si avvicinano per la prima volta alla scuola. Le azioni devono essere molto caute, poiché si tratta di una fase di scoperta in cui i bambini stanno imparando a vivere in questo nuovo spazio: la scuola.

About the author










Jackeline Silva - Graduated in Pedagogy from the University of Pernambuco. Has experience in Early Childhood Education. Mirtes Lira - Adjunct professor at the University of Pernambuco and the Postgraduate Programme in Education. Leader of the Language, Cognition and Subjectivity Research Group and member of the Science Education Research Group.

Product details

Authors Mirtes Lira, Jackeline Silva
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 15.10.2024
 
EAN 9786208186746
ISBN 9786208186746
No. of pages 64
Subject Humanities, art, music > Education > Kindergarten and pre-school education

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.