Fr. 47.90

La tassazione extrafiscale e il principio di non confisca in Brasile

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 1 to 2 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










Il lavoro espresso nelle pagine che seguono si propone di analizzare le problematiche derivanti dall'uso extrafiscale delle imposte in Brasile e le conseguenze che ne derivano in relazione al diritto costituzionale alla proprietà e al principio di non confisca, che deve essere interpretato sistematicamente insieme ad altre norme costituzionali. Il tema dell'extrafiscalità merita un rilievo maggiore di quello che gli è stato dato, considerando le sue ripercussioni nella sfera giuridico-politico-economica, soprattutto in tempi di crisi economica.

About the author










Doctor en Derecho del Estado por la UFPR, Máster en Teoría del Derecho por la UFSC, Postgrado en Derecho Tributario y Financiero por la UFSC, Profesor Titular de Derecho Tributario en la Universidad Positivo, Fiscal General del Ministerio de Cuentas Públicas de Paraná, Ex Fiscal del Tesoro Nacional, Ex Fiscal Federal.

Product details

Authors Flávio de Azambuja Berti
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 24.02.2024
 
EAN 9786207198085
ISBN 9786207198085
No. of pages 52
Subjects Guides > Law, job, finance > Taxes
Social sciences, law, business > Law > Taxes

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.