Fr. 52.50

Analisi batteriologica dell'acqua nella regione di Khouribga

Italian · Paperback / Softback

Shipping usually within 2 to 3 weeks (title will be printed to order)

Description

Read more










L'acqua è una risorsa naturale che sostiene e sviluppa la vita. Deve essere attentamente monitorata e rigorosamente controllata. Per questo motivo, ONEE-Branche Eau è responsabile del trattamento e del monitoraggio della qualità dell'acqua potabile a livello nazionale. L'analisi batteriologica rivela l'inquinamento fecale dell'acqua. È anche un buon modo per verificare l'efficacia delle misure di protezione o di trattamento e dovrebbe essere utilizzato come strumento complementare alle indagini sanitarie. La qualità batteriologica dell'acqua freatica grezza proveniente da un pozzo a Fkih Ben Saleh è stata studiata rispetto all'acqua trattata. I germi indicatori di contaminazione fecale: coliformi totali, coliformi fecali e streptococchi fecali sono stati analizzati con il metodo del numero più probabile (MPN). Le analisi hanno dimostrato l'assenza di questi batteri indicatori di contaminazione fecale nell'acqua trattata della regione di Khouribga e anche nell'acqua grezza di Ouled Abdellah a Fkih Ben Salah.

About the author










My name is Oumaima Ouala. I'm 22 and I live in Khouribga. I'm currently doing a Master's degree at fst Marrakch, specialising in biotechnology and the sustainable development of stressors.

Product details

Authors Sakif Asmae, Oumaima Ouala
Publisher Edizioni Sapienza
 
Languages Italian
Product format Paperback / Softback
Released 01.06.2023
 
EAN 9786206090724
ISBN 9786206090724
No. of pages 52
Subject Natural sciences, medicine, IT, technology > Biology > General, dictionaries

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.ch please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.